Polerowanie lakieru

Polerowanie lakieru

Polerowanie lakieru samochodów  to zestaw procedur, które przyczyniają się do zachowania głębi kolorów, przywrócenia lakieru i ochrony przed wpływami środowiska.

Co daje polerowanie?

Jeśli przyjrzysz się dokładnie lakierowi samochodu, zauważysz, że jego powierzchnia jest nierówna (efekt shagreen), więc lekkie polerowanie wyeliminuje wszystkie nierówności i sprawi, że nadwozie samochodu będzie idealnie gładkie i lśniące. Główne zalety polerowania samochodów:
-Pomaga wyeliminować wady.
-Daje gładkość powierzchni.
-Wspomaga efekt hydrofobowy.
-Chroni przed korozją.
-Dodaje blasku.

Wyróżnia się:
-polerowanie ścierne,
-polerowanie anty-hologramowe,
-łączone polerowanie.

Różnice

  1. Polerowanie ścierne – usuwa małe zadrapania i ślady brudu z powierzchni. Ponadto ten rodzaj polerowania nadaje lakierowi samochodowemu początkowy jasny połysk. Aby przeprowadzić taką procedurę, konieczne jest stosowanie różnych rodzajów past i tarcz polerskich o różnym owłosieniu. Główną zaletą polerowania ściernego jest minimalny wpływ na grubość lakieru samochodowego.
  2. Polerowanie anty-hologramowe – nadaje pojazdowi połysk i zadbany wygląd, a także niezawodnie chroni przed wpływami środowiska i uszkodzeniami mechanicznymi. Aby wykonać ten rodzaj polerowania, stosuje się nieścieralne pasty na bazie materiałów syntetycznych lub wosków.
  3. Łączone polerowanie – polerowanie radzi sobie z różnymi chropowatościami i brudem na powierzchni korpusu. Odbywa się to za pomocą nieściernych i delikatnych past. Idealny do samochodów japońskich z cienkim i nietrwałym lakierem.

Proces polerowania karoserii samochodu

  1. Kontrola pojazdu przez specjalistę pod kątem wad. Poważnych uszkodzeń nie można naprawić przez polerowanie, wówczas zalecane będzie lokalne malowanie części.
  2. Przeprowadzenie pierwszej fazy prania deteylingowego.
  3. Pamiętaj o usunięciu śladów bitumu, topoli, lipy i innych chemikaliów podczas mycia, aby nie porysować powierzchni podczas zabiegu.
  4. Przeprowadzanie odkażania – głębokie czyszczenie lakieru przed zanieczyszczeniem za pomocą automatycznego szorowania, gliny syntetycznej lub rękawic.
  5. Suszenie samochodu.
  6. Zmierz miernik grubości na całym obwodzie samochodu, aby określić grubość lakieru. Dopiero po przekonaniu specjalisty, że warstwa lakieru pozwala na przeprowadzenie procedury bez powodowania uszkodzenia powłoki, zaoferowany zostanie odpowiedni rodzaj polerowania. Jeśli zignorujesz ten etap, możesz stracić warstwę lakieru i dotrzeć do podstawy. W takim przypadku tylko lokalne malowanie może naprawić sytuację, która jest znacznie poważniejsza i droższa.
  7. Używając taśmy, specjalista maskuje wszystkie elementy, które mogą zostać uszkodzone podczas procesu polerowania: niepomalowane tworzywo sztuczne, uszczelki gumowe i inne elementy.
  8. Polerowanie samochodu, kół, reflektorów i plastikowego wnętrza.

Narzędzia do polerowania samochodów

Istnieją różne rodzaje maszyn do polerowania, ich główna różnica polega na zasadzie działania:
– Maszyna rotacyjna – nadaje się do polerowania ściernego, ma dużą prędkość obrotową tarczy, służy również do polerowania szyb w samochodach (Makita, Flex). Minusem jest to, że „wirnik” mocno nagrzewa lakier podczas pracy (70–90 ° C), co zwiększa ryzyko przebicia się przez lakier.
– Maszyna planetarna – ruchem okrężnym usuwa wszelkie nierówności i nierówności z lakieru, służy do czyszczenia dużych powierzchni (Makita).
– Orbital – tworzy stały ruch obrotowy, idealny do polerowania ściernego korpusu. Usuwa różne wady powierzchni, zadrapania i zarysowania (Rupes). Ponadto podczas pracy nie nagrzewa lakieru, pracuje w bezpiecznej temperaturze dla lakieru – 30-40 ° C.

Zobacz więcej na https://autodetailing.edu.pl/polerowanie-lakieru/oxbv/polerowanie-reczne-krok-po-kroku.html >>

Previous Meble kosmetyczne
Next Smartfon z przekątną powyżej 5,5 cala

Może to Ci się spodoba

Motoryzacja 0 Comments

Korki w miastach kosztują każdego kierowcę średnio 3,3 tys. zł rocznie

Kierowcy i gospodarka tracą miliardy złotych przez korki w polskich miastach. Tylko w Warszawie średni koszt na jednego kierowcę to blisko 4 tys. zł – wynika z badania Deloitte i Targeo.pl. W rozładowaniu zatorów pomóc mogą

Motoryzacja 0 Comments

Wosk samochodowy

Możesz myć samochód regularnie, ale czy też go woskujesz? Jeśli nie, to prawdopodobnie dlatego, że nie jesteś przekonany, że twój samochód może naprawdę skorzystać z woskowania. Tymczasem wosk samochodowy nie

Motoryzacja 0 Comments

Preparaty do pielęgnacji plastików

Czy czarne plastikowe elementy ozdobne samochodu blakną? Być może masz zderzak, który zaczyna wyglądać na bardziej szary niż czarny. Możesz przywrócić trochę tego połysku swoim plastikowym i wykończonym elementom, używając

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź