Jak wybrać odpowiednią drukarkę etykiet dla swojej firmy?

Jak wybrać odpowiednią drukarkę etykiet dla swojej firmy?

Tak jak w przypadku prawie wszystkich rozwiązań w zakresie druku, znalezienie najlepszej drukarki etykiet dla Twojej firmy będzie całkowicie zależało od tego, do czego chcesz ją wykorzystać. Przyjrzyjmy się, jakie mogą być potrzeby Twojej firmy i jaki typ drukarki będzie dla Ciebie najlepszy.

Określenie tego, czego potrzebujesz od drukarki etykiet, jest niezbędnym pierwszym krokiem do prawidłowego dopasowania technologii do danego zadania. Niedostateczne lub nadmierne oszacowanie potrzeb w zakresie etykietowania może spowodować, że kupisz drukarkę, która nie będzie w stanie sprostać Twoim wymaganiom lub wyczerpie Twoje zasoby. Przed podjęciem decyzji o zakupie drukarki etykiet należy się najpierw zastanowić:

  • Czy drukowanie etykiet jest wymogiem tymczasowym lub ciągłym?
  • Jak często Twoja firma będzie drukowała etykiety?
  • Ile etykiet będzie potrzebnych na raz?
  • Jak duże znaczenie ma szybkość drukowania etykiet dla Twoich potrzeb?
  • Jak ważna jest jakość?
  • Jaki rozmiar muszą mieć Twoje etykiety?
  • Czy potrzebujesz przenośnego urządzenia drukującego dla swojej firmy?

Zrozumienie Twoich dokładnych wymagań wraz z ewentualnymi ograniczeniami budżetowymi pomoże Ci skutecznie rozróżnić modele drukarek etykiet.

  1. Technologia druku termicznego

Ta klasa drukarek wykorzystuje kontrolowaną aplikację ciepła do stworzenia trwałego obrazu. Istnieją dwa główne rodzaje druku termicznego:

  • Bezpośredni druk termiczny: Gdy materiał po obróbce chemicznej staje się ciemniejszy po nałożeniu na niego ciepła przez termiczną głowicę drukującą. Nie wymaga on użycia tuszu ani taśm barwiących, a może jedynie tworzyć czarno-białe obrazy, które z czasem mogą zanikać. Z tych powodów jest on popularny w przypadku druku kodów kreskowych.
  • Druk termo-transferowy: Gdy ciepło jest nakładane na taśmę barwiącą na bazie żywicy lub wosku przez termiczną głowicę drukującą. Powoduje to stopienie się powierzchni taśmy, a następnie wosk lub żywica są nakładane na etykietę w celu stworzenia pożądanego wzoru. Folie barwione mogą być stosowane do drukowania w kolorze.

Druk termiczny jest tradycyjną technologią druku etykiet i jest uważany za metodę ekonomiczną.

  1. Technologia druku atramentowego

Podobnie jak w przypadku druku termicznego, istnieją dwa rodzaje technologii druku atramentowego: termiczny i piezoelektryczny. Jednak przyjrzymy się tylko bardziej zaawansowanej metodzie piezoelektrycznej, ponieważ jest ona zarówno szybsza, jak i bardziej dokładna.

W piezoelektrycznej drukarce etykiet każda kropla atramentu jest wypychana z dysz głowicy drukującej przez specjalną płytę, która jest zasilana prądem elektrycznym. Te kropelki atramentu są precyzyjnie wystrzeliwane na powierzchnię etykiety w niewiarygodnie szybkim tempie (40 000 kropel na sekundę), aby uzyskać obraz o fotograficznej jakości.

Piezoelektryczne drukarki etykiet są szybkie, wydajne i tanie w eksploatacji. Dzięki drobnej precyzji kropelek atramentu tworzą one wysokiej jakości kolorowe etykiety. Brak metody termicznej oznacza również, że w technologii można stosować szerszą gamę tuszy, w tym także atramentów termoczułych, a drukarki działają dłużej.

Rodzaje drukarek etykiet

Istnieje wiele różnych typów drukarek etykiet, z których każda została zaprojektowana tak, aby spełnić inny zestaw oczekiwań i zadań biznesowych. Oto spojrzenie na szerokie kategorie i to, do czego najlepiej się nadają:

  1. Ręczne lub biurkowe drukarki etykiet

Kompaktowe elektroniczne drukarki etykiet są szybkim i łatwym do przenoszenia rozwiązaniem dla większości potrzeb etykietowania w biurze i magazynie. Nie daj się zwieść ich kompaktowym rozmiarom, te wydajne drukarki etykiet mogą wytrzymać duże obciążenia, a w wymagających środowiskach przemysłowych można nawet znaleźć modele odporne na działanie czynników atmosferycznych i sporadyczne upadki.

Ręczne lub biurkowe drukarki etykiet są najbardziej odpowiednie do tworzenia:

  • Archiwizacja i zarządzanie etykietami dla środowisk biurowych.
  • Rejestrowanie produktów i drukowanie etykiet zabezpieczających do zarządzania zasobami IT.
  • Tworzenie trwałych etykiet do wykorzystania w komunikacji, konserwacji audio-wizualnej i okablowania.
  • Etykiety magazynowe i logistyczne, takie jak kody kreskowe, etykiety wysyłkowe, etykiety na półki i etykiety pocztowe.
  • Etykiety medyczne do oznaczania próbek, leków, opasek na rękę, znaków ostrzegawczych, odzieży roboczej i innych.
  • Drukowanie biletów na czas wolny.
  1. Komercyjne kolorowe drukarki etykiet

Komercyjne kolorowe drukarki etykiet są przeznaczone do bardziej wymagających zastosowań, takich jak druk na posadzkach fabrycznych lub w zakładach produkcyjnych. Oferują one wysokiej jakości niestandardowe projekty etykiet z trwałymi nadrukami i pozwalają firmom na zaspokojenie ich potrzeb w zakresie etykietowania w domu bez ograniczania szybkości i jakości.

Komercyjne kolorowe drukarki etykiet są specjalnie zaprojektowane z myślą o stałych, wysokich wymaganiach dotyczących etykiet i nadają się do tworzenia:

  • Etykiety produktów, w tym opakowania żywności, informacje zdrowotne, chemikalia lub etykiety dystrybucyjne.
  • Niezbędne etykiety produkcyjne, na przykład płyty czołowe, logo lub naklejki ostrzegawcze.
  • Specjalistyczne i kolorowe etykiety na opakowania żywności i napojów.
  • Przemysłowy druk farmaceutyczny dla leków lub chemikaliów.
  1. Drukarki etykiet na skalę przemysłową

Dla firm, które wymagają drukowania etykiet na szeroką skalę, takich jak firmy przetwarzające etykiety lub drukarnie komercyjne, dostępne są większe i bardziej wszechstronne maszyny etykietujące. Mogą one produkować etykiety o standardowych wymiarach lub być wyspecjalizowane do druku wielkoformatowego na billboardach, opakowaniach samochodowych lub plakatach ściennych.

Więcej o drukarkach etykiet przeczytasz na http://raw-pol.pl/

Previous Olejek na suche włosy
Next Najlepsze chińskie smartfony z systemem Android 2020 roku

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

Deficyt pracowników w IT szacuje się na ok. 50 tys. osób

Zapotrzebowanie na pracowników ze strony branży informatycznej wciąż rośnie. Jednym z powodów są kolejne inwestycje w centra badawczo-rozwojowe zarówno krajowych, jak i zagranicznych koncernów. Drugim – transformacja cyfrowa, przed którą stoją firmy w niemal

Strefa Biznesu 0 Comments

Materiały biurowe – co jest niezbędne?

Coraz więcej osób pracuje w przestrzeniach biurowych – bardzo specyficznych, ponieważ z jednej strony wygodnych, ale z drugiej nie aż tak komfortowych jak wszyscy myślą. Pracownicy biurowi również mogą cierpieć

Strefa Biznesu 0 Comments

Zmiany na rynku public relations

Firmy i korporacje oczekują, że agencje PR zadbają nie tylko o ich komunikację, lecz także o stronę wizerunkową ich kluczowych procesów biznesowych. Dlatego branży coraz bliżej do konsultingu. To najbardziej wyraźny trend ostatnich lat,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź