Druk komercyjny: Sposoby na zaoszczędzenie na kosztach papieru

Druk komercyjny: Sposoby na zaoszczędzenie na kosztach papieru

Tak więc, ukończyłeś projekt swojej broszury, książki do druku, plakatu lub jakiegokolwiek innego projektu druku offsetowego lub cyfrowego, nad którym pracujesz, i nadszedł czas, aby wybrać papier, na którym chcesz go wydrukować. Co wybrać? To tylko papier, prawda?

Nie w ten sposób.

Jeśli jesteś grafikiem, prawdopodobnie dobrze znasz niuanse specyfikacji papieru, od faktury po nieprzezroczystość, od bieli po jasność papieru. Czy jest powlekany? Czy też powinien być niepowlekany, a co to oznacza dla wartości marki Twojej firmy? Wielu projektantów preferuje nawet marki papieru i podaje je bezpośrednio swoim sprzedawcom papieru, zwracając się do nich z prośbą o skoordynowanie zakupów papieru z zakładami papierniczymi i dostawcami usług druku offsetowego lub cyfrowego.

Troska o szczegóły i dobór papieru może zsumować się pod względem finansowym, zwłaszcza jeśli koszty papieru stanowią dużą część ogólnego budżetu na druk komercyjny. (Na przykład, wybór drogiego papieru do perfekcyjnie oprawionej książki z liczbą stron 512 i nakładem 60 000 egzemplarzy może naprawdę zwiększyć całkowity koszt produkcji książki).

Co możesz zrobić, by zaoszczędzić pieniądze?

Wybierz papier na podstawie jego specyfikacji, a nie nazwy marki

Drukarze i sprzedawcy papieru (którzy negocjują bezpośrednio z papierniami i posiadają szeroką wiedzę na temat papieru) często mogą uzyskać dobre oferty na komercyjne materiały drukowane. Ponadto, większość drukarni posiada „domowe arkusze” w ramach różnych kategorii papieru. Oznacza to, że mogą mieć niepowlekane papiery, które kupują luzem i wykorzystują do większości swoich idealnie oprawionych książek do druku. Arkusz domowy drukarki może być odpowiedni dla Twoich potrzeb.

Sposobem na to jest poznanie znaczenia charakterystyki papieru, a następnie zapytanie drukarza lub sprzedawcy papieru o konkretny papier nie w oparciu o markę, ale o specyfikację. Kilka papierowych specyfikacji do zbadania online są:

  1. Biel (np. biel niebieska lub biel słoneczna kontra biel ciepła lub krem). Biel odnosi się do zdolności papieru do odbijania wszystkich kolorów światła (tzn. czystej bieli), w przeciwieństwie do ilości światła, które odbija.
  2. Jasność (określona w kategoriach takich jak „premium”, #1, #2, itp.). Ta specyfikacja podaje ilość światła (a nie jego kolor czy biel), którą odbija papier. Arkusz premium jest jaśniejszy niż arkusz #1. Ale nie zawsze jest konieczne drukowanie na jasnym papierze. Na przykład, dla czasopisma branżowego lub katalogu, można nawet wybrać znacznie niższą klasę (może to być 4 arkusz lub 5 arkusz drewna gruntowego). Nie byłoby to tak jasne i nie określiłbyś 4 arkusza dla raportu rocznego, ale na przykład dla katalogu części mechanika, mógłby być idealny – i konkurencyjny cenowo, szczególnie gdy drukujesz wiele katalogów.
  3. Powlekane i niepowlekane. Wysokiej jakości papier niepowlekany może kosztować więcej niż niskiej jakości papier powlekany (wbrew pozorom), ale zazwyczaj papier powlekany kosztuje więcej niż papier niepowlekany. Przedyskutuj to z drukarnią lub sprzedawcą papieru. Zdecyduj, czego naprawdę potrzebujesz i co jest odpowiednie dla Twojego produktu drukowanego. (Być może niepowlekany arkusz stanowiłby bardziej przyjazną dla Ziemi wiadomość o Twojej firmie).
  4. Tekstura powierzchni. Matowy arkusz może być wystarczająco gładki dla Twoich potrzeb. Być może nie będziesz potrzebował nudnego arkusza. Z drugiej strony (w przypadku papieru niepowlekanego), jeśli wysyłasz zaproszenie na spotkanie w fantazyjnym biurze, możesz zapłacić wyższą cenę za niepowlekany arkusz.
  5. Gramatura papieru (w zależności od grubości papieru lub suwmiarki). Badanie zwyczajowych gramatur dla różnych projektów. Na przykład, korporacyjna broszura promocyjna może dobrze pasować do okładki 100# i kombinacji tekstu 100# (do okładki i wnętrza książki). W odróżnieniu od tego, możesz wybrać 50# lub 60# tekst do wnętrza idealnie oprawionej książki, a jeśli nie musisz drukować na wewnętrznej stronie przedniej i tylnej okładki, możesz wybrać 10pt. C1S (powlekany jednostronnie) do okładki.
  6. Nieprzezroczystość. Jest to siła blokująca światło arkusza prasy. Wybór 60# nieprzezroczystego arkusza do perfekcyjnie oprawionej książki z dużą ilością zdjęć zmniejszy prawdopodobieństwo, że zdjęcie będzie widoczne z tyłu strony podczas czytania przedniej. Zwykły arkusz z przesunięciem 60# nie byłby aż tak nieprzezroczysty. Nieprzezroczystość to jakość papieru, która minimalizuje to, co jest znane jako „show through”.

Więc oto co możesz zrobić z tą informacją. Zacznij od drukowanych próbek na konkretnych papierach, które ci się podobają. Następnie omów zmienne wymienione powyżej z drukarnią i sprzedawcą papieru (jeśli masz powiązania z sprzedawcą papieru). Zapytaj drukarza o jego sugestie w oparciu o to, co ma na podłodze prasowni, jakie arkusze domu kupuje i jakie marki mogą być ekonomiczne.

Albo, jeśli jesteś w szczypcie, wybierz papier z kartoteki sprzedawcy papieru, a następnie zaznacz na karcie specyfikacji, którą stworzysz dla swojej drukarki, że będziesz zainteresowany „sugerowanymi zamianami papieru”. Innym sposobem na wyrażenie tego na arkuszu specyfikacji jest napisanie „taki i taki papier, lub porównywalny”.

Projektuj ekonomicznie, aby oszczędzać papier

Wiąże się to z wieloma względami. Po pierwsze, należy zapytać drukarkę o najlepszy rozmiar dla danego projektu druku niestandardowego, w oparciu o wielkość pras, które ma na podłodze prasowni. Na przykład, możesz otrzymać 16 stronicowy podpis (8 stron w każdym rozmiarze) na jego prasie z miejscem na znaki drukarskie, chwytak do prasy drukarskiej (który chwyta arkusz prasy i przenosi go przez prasę), a nawet spady, jeśli zmniejszysz jego rozmiar z formatu 6″ x 9″ do formatu 5,5″ x 8,5″. Taka zmiana rozmiaru może pozwolić na uzyskanie większych podpisów na prasie (a tym samym mniejszych nakładów prasy), a także na zmniejszenie ilości odpadów papieru.

Prawdopodobnie nikt nie zauważy różnicy, a ty zaoszczędzisz pieniądze. Można też zrezygnować ze spadów (lub potwierdzić za pomocą drukarki, czy spady spowodują wzrost ceny, wymagając większego rozmiaru arkusza prasy, a tym samym większej prasy offsetowej).

Zmniejszenie masy i jakości papieru

Kolejną rzeczą, którą można zrobić, aby zaoszczędzić pieniądze na papierze, jest zmniejszenie masy papieru projektu (jak wspomniano powyżej). Można też drukować na niepowlekanym arkuszu (jak wspomniano powyżej, przy czym wszystkie inne rzeczy są takie same, papier powlekany często kosztuje więcej niż niepowlekany). Na przykład, jeśli rozważałeś drukowanie książki na papierze tekstowym powlekanym na połysk 70#, możesz zamiast tego zdecydować się na drukowanie na niepowlekanym arkuszu 60#. Papiery o niższej gramaturze kosztują mniej niż papiery o wyższej gramaturze.

Jak wspomniano powyżej, papier występuje w różnych poziomach jakości, zwykle w zależności od jasności arkusza prasy. Można zaoszczędzić sporo pieniędzy, przechodząc z arkusza premium na papier o numerze #1 lub #2. Faktycznie, w dzisiejszych czasach niektóre #2 papiery są nie do odróżnienia (gołym okiem) od papierów wyższej klasy.

Rozwiązywanie problemów z zarządzaniem publikacjami

Jeśli jesteś przemyślany w swoim podejściu, to sposób, w jaki zarządzasz całą pracą prasy, może zaoszczędzić pieniądze na kosztach papieru.

Na przykład, możesz:

  1. Udostępnienie w Internecie plików PDF z zadaniem, a tym samym zmniejszenie całkowitej liczby potrzebnych kopii drukowanych.
  2. Zmniejszenie dopuszczalnych przekroczeń (zazwyczaj do 10 procent przekroczeń jest dopuszczalne). Należy to wynegocjować z drukarką.
  3. Wyczyść wszystkie listy pocztowe i bądź bardziej selektywny w dystrybucji masowej. Mniej nazwisk to mniejsza liczba kopii, które trafiają pod bardziej precyzyjne i dokładne adresy. Pomyśl o tym, gdzie udostępniasz swój produkt do druku również w dystrybucji masowej. Musisz dostarczyć tak duży stos katalogów do okolicznych sklepów?
  4. Rzadziej drukuj swoją publikację. Jeśli połączysz takie zmniejszenie częstotliwości publikacji ze zwiększeniem marketingu internetowego i treści redakcyjnych, nadal będziesz mógł zachować zainteresowanie i lojalność swoich klientów. Jeśli zbadasz tę sugestię w Internecie, poszukaj „marketingu wielokanałowego”.
  5. Wydrukuj mniej stron. Przyznane, wymaga to dyscypliny redakcyjnej i pisarskiej oraz akumulacji projektowania/wydruku, ale może zaoszczędzić sporo pieniędzy. Zmniejszenie nakładu czasopisma nawet o cztery strony i pomnożenie go przez (być może) 50,000 egzemplarzy pozwoli zaoszczędzić sporo papieru. Mniej stron będzie mniej kosztowało drukowanie (czasami w wyniku czego nakład prasy będzie jeszcze mniejszy dla tego samego produktu) i będzie wymagało mniej papieru.

Więcej na http://efotoobraz.pl/

Previous Najciekawsze akcesoria do telefonu komórkowego
Next Terminal płatniczy - działanie i eksploatacja

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

Papier ksero: garść faktów

Jednym z najczęściej wykorzystywanych urządzeń biurowych jest kserokopiarka. Dzięki niej można szybko zwiększyć liczbę egzemplarzy danego dokumentu. Aby jednak korzystanie z kserokopiarki było możliwe, niezbędny jest papier ksero. Alibiuro to

Strefa Biznesu 0 Comments

Sięgnij po dofinansowanie innowacyjnych projektów z Funduszy Europejskich.

Eksperci NCBR zapraszają na wyjątkowe warsztaty 3 lipca do Hotelu Qubus w Gorzowie Wielkopolskim. Eksperci NCBR zapraszają 3 lipca do Hotelu Qubus w Gorzowie Wielkopolskim na spotkanie z cyklu NCBR

Strefa Biznesu 0 Comments

Jakie są różne rodzaje kalendarzy promocyjnych?

Chcesz kupić kalendarze promocyjne? Jako mała firma, która sprzedaje kalendarze promocyjne, uważamy, że jest to świetny pomysł (choć jesteśmy trochę stronniczy w tej kwestii). Wiesz, że kalendarze promocyjne są praktycznym

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź